Najčastejším problém počas výjazdu býva defekt, na ktorého opravu potrebuješ niekoľko vecí. Demontáž kolesa vo väčšine prípadov vyriešiš pomocou rýchloupínaka. V prípade niektorých pevných osí je nutné mať imbusový kľúč. Ďalší postup zvolíš podľa toho, či máš v kolese klasickú dušu alebo jazdíš na bezdušovom systéme.
A. Najčastejšie využívaným systémom je použitie klasickej duše. Pomocou „monterpáčiek“ vyzuješ jednu stranu plášťa a po odšraubovaní poistnej matice na ventile vyberieš dušu z kolesa. Mnohokrát „monterpáčky“ nie sú potrebné a na vyzutie plášťa stačí zopár skúseností a ruky.
Prstami skontroluješ, či v plášti neostal tŕň, sklo, a pod. Najlepším a najrýchlejším spôsobom je mať so sebou náhradnú dušu – pri výbere si treba dať pozor, aby duša mala zhodný rozmer a ventil!
Náhradnú dušu vložíš naspäť do kolesa a plášť naspäť obuješ.
B. Bezdušový systém je čím ďalej populárnejší, navyše sa vďaka nemu vyhneme množstvu defektov spôsobených drobnými tŕňmi a podobne. Pokiaľ sa defektu nevyhneš, potrebuješ sadu pre opravu bezdušových systémov, ktorý obsahuje všetko potrebné. Čistiacou ihlou vyčistíš dieru a následne juvpodľa návodu zalepíš knotom. Niekedy sa však stane, že diera je príliš veľká – v tom prípade je nutné dať do kolesa dušu.